h1

livet utanför..

20 mars, 2007

 

Det finns liv där ute. Jag börjar inse det nu. Kanske har det med solens återkomst att göra? Det här är min utsikt från kontoret, om jag anstränger mig så pass att jag faktiskt vänder mig om och tittar ut. Just den här bilden är såklart gammal, vi har ju lyckats bli av med all denna eländiga snö. 

Jag sitter hemma och tittar på tv. Ett värdelöst tidsfördriv, men det bästa jag har för tillfället. Dr House har just diagnostiserat en 20-åring med papegojsjuka, och lurat i ännu en handfull ungdomar att läkaryrket är en dans på rosor varpå ännu fler söker läkarutbildningen och det blir än svårare att komma in. Sen möts de av verkligheten, inser att de inte kommer att känna sig som hjältar varje dag och blir bittra och cyniska. Det är de trevliga av dem. Resten tror fortfarande att de är hjältar, och alltid kommer att vara hjältar, och att de därför har rätt att se ner på alla som inte är hjältar. Konstigt fenomen. 

Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska bli hjälte eller inte. Ska fundera lite till.  

 

Lämna en kommentar