h1

Squash – inte bara en grönsak

26 augusti, 2009

Tidigare i mitt liv har jag förknippat ordet ”squash” med mat och inget annat. Men för någon vecka sedan fann jag mig plötsligt i en squashhall. Inte ett ställe där man odlar squash. Man spelar squash.

Tappra Baronen gav sig på att försöka lära mig att spela. 40 minuter och mycket skratt och frustration senare konstaterade vi att det nog kan ta ett tag. Sedan genomled jag ett par dagar av den värsta träningsvärk jag någonsin upplevt. Som någon uttryckte det – ”Sara har ont i stjärten, och det är Baronens fel”. 

Men jag tyckte ju ändå att det var roligt, och träningsvärk brukar ju ha en tendens att avta vid upprepad aktivitet. Så det är klart att jag skulle spela igen! Och igen, och igen. Och jag verkar vara en person som, när jag väl bestämt mig, gör saker ordentligt. Så innan gårdagens pass gick jag och köpte mig ett alldeles eget Wilson-squashracket. Och skor med vit sula. 

DSC00220

Början av passet gick inte sådär jättebra, men en muskelbristning och ett byte till en nybörjarboll senare så började jag få till några skapliga träffar. Muskelbristning, ja. Musklerna var inte riktigt återhämtade sedan förra passet.. Och jag har nu lärt mig att det kan vara bra att värma upp ordentligt innan. Blev inte så farligt till slut, men riktigt ont gjorde det. 

Jag ska nog kunna bli bra på det här tillslut, trots min ovana att hantera ett racket. Utmaningen ligger nog i att pusha Baronens tålamod, för det lär dröja ett tag innan vi kan spela matcher mot varandra. Annars kan man alltid ta sig en privatlektion på squashcenter, det kanske vore något? Vi får se. Bra ska jag bli, på något sätt.

Nästa vecka kör vi igen!

2 kommentarer

  1. Hör av dig om du vill spela med mig någon gång. :) Har kört några gånger och det är himla kul!


  2. Squash är hur kul som helst!



Kommentera

