h1

Nätdejting II

5 juli, 2009

Och vad är det för regler som gäller för nätdejting egentligen? I verkliga livet ska man inte ringa någon förrän tre dagar senare, det är okej med en kyss på första dejten men inte mer, man ska vara flörtig men svåråtkomlig, inte prata politik under dejten. Vad är de oskrivna reglerna på nätet? När är det okej att föreslå att man ska ses? Är det killens jobb, eller mitt? Förväntas jag göra något speciellt? Är det kutym att börja med ett telefonsamtal eller kan man ses direkt? Är det okej att adda varandra på facebook?

Nej.. Jag vet inte om det är någon bra idé det här med nätdejting.

13 kommentarer

  1. Det är så mycket som ja guppenbart inte vet. Jag har noll koll på vad du presenterar ens för det vanliga dejtandet. Märker direkt att jag gör många misstag, bryter mot många regler, när ajg väl dejtar vilket ju knappast är ofta. Usch. Det här är ångestladdat.


  2. Du får inte missförstå mig där. Det är regler som för vissa är viktiga, medan många andra (som jag) inte förstår dem och tycker de är larviga. Om man vill prata med någon, varför då vänta tre dagar med att ringa? Larv!

    Jag menar bara att reglerna finns, jag känner till dem och om jag vet hur vissa förväntar sig att jag ska bete mig. Bryter jag mot reglerna så gör jag det medvetet.


  3. Jag förstår och jag missförstår.

    Man agerar efter dom som man själv önskar, i många fall, jag tycker att dessa tre dagar till exempel bara låter fånigt. Men likväl så är det en norm som många känner till, ett regelverk som man riskerar saker om man inte följer. Jag som vilsen, gällande dessa frågor lätt ångestfylld själ, vill ha något att följa, konventioner, ramverk. Även om jag inte gillar dem så vet jag, eller har riktlinjer för vad andra kan tänkas vänta sig. Och jag gillar det inte alls. Dessa oskrivna regler (eller finns det en bok) ISBN tack!) är bara idioti och könsroller i komprimerad form. Men likfan är de som agerar kring dem ganska lika, antagligen ganska vilsna, lite osäkra och som jag, vill ha något att gå på…


    • Tydligen full av stereotypa skrivna och oskrivna regler :-P. ”The Game: Penetrating the Secret Society of Pickup Artists”, ISBN 0060554738


      • Nejnejnej. Inte läsa The Game!


  4. Ja. Antigen är det väl Hollywood som prackat på oss dom eller så har någon vid ett tillfälle kommit fram till att tre dagar är den gyllene gränsen för att inte verka efterhängsen men samtidigt agera intresserad. Det som är skönt med att veta om det är ju att man inte behöver gå och undra varför personen i fråga inte hör av sig dagen efter. Man kan vänta ett par dagar med att oroa sig.

    Men som sagt. Om jag är intresserad så hör jag nog av mig dagen efter. Och om mannen i fråga då tycker att jag är efterhängsen för att jag inte följer den oskrivna regeln, ja då kan det gott vara.


  5. Det värsta i mina ögon är alla fel jag som kille kan göra, för att ajg är just kille. Att på många vis så ligger allt ansvar på mig om att höra av mig och annat. Det känns väldigt gammalt och väldigt jobbigt.


  6. Nejnej. Där håller jag inte alls med dig. Det förväntas lika ofta av mig att jag hör av mig som jag förväntar mig att någon annan (läs killen) hör av sig. Gränserna suddas ju ändå ut allt mer. På sätt och vis tycker jag att det känns värre. Förr visste man vem som förväntades göra vad, nu riskerar man att allt rinner ut i sanden för att ingen vet vem som ska ta första steget. Förvirrat blir det!

    Men visst, känner du så är det såklart ett problem. Bäst är att strunta i alla regler och göra det man känner för.


  7. Jag kan hålla med dig. Det är väldigt förvirrande. oavsett om det är jobbigt att känna att det väntas saker av mig ser jag hellre att det gör det än att båda parter är osäkra på vad som förväntas och därför inte agerar. Morr. Liggar bra att lägga ner det helt och hållet. Kärlek är för dom, dom som har tur. Jag håller mig utanför.


  8. Isbn 9185801186 och 9162874748
    Den som söker han finner…


  9. Haha. Det finns verkligen böcker i ämnet! Fascinerande.


  10. Usch, vill man verkligen läsa det?


  11. Kan tipsa alla killar om den här sajten. Min sambo läste boken för två år sen när han behövde komma igång med dejtingen och få lite självförtroende. Strax därefter träffades vi!



Kommentera

