h1

Någon annans nyårslöfte

3 januari, 2011

Jag har nappat på Baronens nyårslöfte. Han bestämde sig för att utmana sig själv att läsa i snitt en bok i veckan under 2011. Jag har länge muttrat över att jag inte läser tillräckligt med skönlitteratur, så det är ju inte mycket annat att göra än att anta utmaningen. Fast det där med en bok i veckan låter helt galet, så jag har bestämt mig för att sikta på hälften ungefär. Det blir ändå kanske en tredubbling av antalet böcker jag läst senaste året.

Så 26 böcker under 2011, två böcker i månaden. Det betyder betydligt mindre tv-tittande, vilket jag gillar i sig. Spenderar alldeles för mycket dötid framför burken.

En fördel är att jag skriver uppsats under våren och ägnar den största tiden på labbet = inget plugg. Då ökar förutsättningarna för att jag ska orka läsa skönlitteratur om kvällarna.

Men då kommer den stora frågan. Vad ska jag läsa för böcker? Vore kul att göra en lista redan nu så kan jag önska mig några av dem när jag fyller år och se till att de finns hemma. Tips mottages tacksamt. Vilken är den bästa bok du läst?

Kommentera

